قابلیت اندازه‌گیری کیفیت خط

هر خط رایانه‌ای با اندکی شباهت می‌تواند مشابه خط اصلی تلقی شود و برای بینندگان معمولی و غیر ماهر  این شبهه ایجاد شود که این خط دارای  کیفیت مناسب و  مشابه با خط مبنا است.

در سیستم قرآن‌نگار ، فرآیند طراحی خط به گونه‌ای است که در تمامی مراحل ، کیفیت خط با در صد بالایی توسط برنامه کنترل می‌شود و در نهایت با تطبیق خط طراحی شده و تصویر اصل ، هر بییننده غیر ماهری نیز می‌تواند با دقت بالا درصد کیفیت خط را اندازه بگیرد و  در نهایت می‌توان صفحه کتابت شده را به صورت یک لایه شفاف بر روی صفحه اسکن شده قرار داد و درصد تطابق این دو را مشاهده کرد. با توجه به کیفیت بالای خط طراحی شده در قرآن‌نگار، تطابق این دو لایه آنقدر بالاست که در نگاه اول بیننده ممکن است متوجه نشود که این تصویر از ترکیب دو برگه تشکیل شده است. تنها با دقت بیشتر می‌توان در برخی از حروف، تصویر اسکن شده را از زیر فونت طراحی شده تشخیص داد.

در تصاویر زیر این مسئله قابل مشاهده است.

در بخش اول دو تصویر دیده می‌شود که یکی از آنها تصویر اسکن شده نسخه خطی قرآن نیریزی است و دیگری صفحه کتابت شده با فونت رایانه‌ای این خط است. در بخش دوم این دو صفحه برای سنجش درصد تطابق به صورت لایه‌ای روی‌هم قرار گرفته‌اند.

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com