نمونه قرآن 360 صفحه ای – هر صفحه ختم به آیه و ختم به یک معنی (رکوعات قرآنی)

این مصحف در 360 صفحه به گونه­‌ای کتابت شده که علاوه بر اینکه هر صفحه به گُل‌آیه ختم می­شود به یک موضوع نیز پایان می‌یابد و در انتهای صفحه مطلبی ناتمام نمی‌ماند. یعنی هر صفحه به طور مستقل آیات مرتبط با یک یا چند موضوع را در بر می‌گیرد.

مثلاً داستان موسی و خضر در صفحۀ 171 و داستان ذوالقرنین در صفحه 172 گنجانده شده است. به این ترتیب امکان تمرکز بر مفهوم آیات که لازمۀ تدبّر و تعقّل است، بیشتر فراهم می­شود. چنین مصحفی می­‌تواند برای درک مطالب قرآن کریم در «قرائت روزانه» (هر روز یک صفحه) بسیار مناسب و مؤثر باشد به ویژه اگر با ترجمه و تفسیر همراه شود.

کتابت همه سوره‌های بلند در قالب یک یا چند صفحۀ کامل صورت گرفته است به نحوی که 20 سوره قرآن هر کدام در یک صفحه کامل کتابت شده است امری که شاید تا کنون در هیچ مصحف دیگری سابقه نداشته است. بقیه سوره‌های بلند قرآن نیز از ابتدای یک صفحه کتابت شده و در انتهای صفحه دیگر به پایان رسیده‌اند. ( 17 سوره در دو صفحه کامل ،  6 سوره در سه صفحه­، 11 سوره در چهار صفحه­ و 6 سوره در پنج صفحه و …).

خطی که این مصحف با آن کتابت شده است  حاصل سالها تجربه و پژوهش شرکت گام الکترونیک در زمینه نشر الکترونیکی است نام این خط «خط امیر» است و هدف از طراحی آن، ارائۀ یک خط ایرانیِ نمونۀ ساده و خوانا برای کتابت قرآن بوده است. این خط با رعایت اصول خطاطی نسخ ایرانی و با نظارت اساتید خوشنویسی طراحی شده و جهت استفاده در نگارش قرآن­ شکل گرفته است.

ترجمه آیات هر صفحه، در صفحه مقابل چاپ شده است اما یک تفاوت با قرآنهای مشابه وجود دارد و آن رعایت انسجام موضوعی است به نحوی که در تنظیم ترجمه فارسی ، هر بخش از عبارات که دارای وحدت موضوعی است به صورت پاراگرافهای جدا از هم صفحه‌بندی شده است و از حیث پیامی که دربر دارد از مطلب قبلی جداسازی شده است.

ثبت سفارش قرآن موضوعی

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com